Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Traveas sportsajter tar hem programmatisk handel

Publicerad: 27 Augusti 2015, 07:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Sportnätverket Traveas Sports Media lanserar en egen produkt för programmatiska köp.


Traveas köpte i november förra året Stampen Sports Media med sajter som svenskafans.com, golfing.se och svenskaracefans.com.

Sajterna har tidigare varit tillgängliga för programmatiska köp, men nu väljer alltså Traveas att lansera den egna PMP-produkten Traveas Sports+.

Det gör att bolaget själva kan hantera både den manuella annonsaffären liksom den programmatiska.

– Tidigare har det varit en kock för mycket. Att vi kan hantera hela affären uppsattas av kunderna, säger Mathias Resare, digitalchef på Traveas Sports Media.

Via ett samarbete med Adapt ADX får kunderna möjlighet till så kallade ”private deals”, liksom hela sportnätverket och specifika sportvertikaler inom golf, tennis och fotboll.

Dessutom får även andra sportsajter möjlighet att ansluta sig till Traveas nätverk, och därmed få tillgång till bolagets annonsköpare.

– Många mindre sportpublicister har inte hängt med i utvecklingen av programmatiska köp. Antingen kan vi hantera premiumförsäljningen eller så kan man vara en del av vår segmentering av sporttrafik.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.