Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Tränar crossfit för Reebok

Publicerad: 15 Februari 2013, 08:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:55

Marcus Schramm från byrån The Viral Company ska träna crossfit i 180 dagar som en del av Reeboks senaste kampanj. Nu har han gjort sina första två pass.


Ämnen i artikeln:

Reebok

Reebok fortsätter sin satsning på sociala medier, vilken dagensmedia.se berättade om i måndags.

Nu har Marcus Schramm från den digitala byrån The Viral Company gått med på att träna crossfit i ett halvår som en del av kampanjen ”Live with fire”.

– Jag har fått jättemycket och väldigt positiv respons. I går på gymmet sa en kille i omklädningsrummet ”det är ju du från Facebook!”, säger han till dagensmedia.se.

Den som vill kan följa Marcus Schramms framfart via sociala medier. Hittills har han gjort två träningspass och säger att den största utmaningen kommer att vara kostomställningen.

– Att gå från ”junk food” till nyttig mat kommer vara svårt. I morse åt jag två ägg, nötter och ett äpple, vilket är nytt för mig.

Syftet med kampanjen är att visa att vem som helst kan träna crossfit. Inför kampanjen hade Marcus Schramm inte tränat på över tio år, men säger att även om de andra utövarna ser hårda ut är hans tränare är som en ”deffad björnen Baloo”.

Kampanjen kommer avslutas med att Marcus Schramm deltar i en av nordens tuffaste crossfit-tävlingar.

Sebastian Parkkila


Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.