Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Trafikrekord för VA

Publicerad: 10 Augusti 2017, 13:40
Uppdaterad: 10 Augusti 2017, 13:40

Veckans Affärer når all time high på nätet.


Ämnen i artikeln:

Veckans Affärer

Bonnierägda Veckans Affärer kan stoltsera med sin högsta trafiksiffra någonsin. Under vecka 31 nådde man upp till nästan 238 000 unika webbläsare totalt, både desktop och mobilt, enligt Kia-index. Antalet sidvisningar var drygt 1 miljon.

Under motsvarade vecka 2016 besöktes Veckans Affärer av knappt 118 000 unika webbläsare.

– Rent redaktionellt så har vi strävat efter att nå en lite yngre målgrupp med mer modern och rappare journalistik. Dessutom har vi kontinuerligt jobbat med att utveckla vårt nyhetsbrev där vi nu har ett bra driv med 110 000-120 000 prenumeranter som får nyhetsbrevet tolv gånger i veckan, säger Mats Rytter, kundansvarig på Veckans Affärer.

Förra veckan hade man även draghjälp av en artikel om Dollarstores skandalomsusade grundare Peter Ahlberg.

– Dollarstore är något av en uppstickare vilket attraherar vår målgrupp. Artikeln blev också ordentligt delad på Facebook.

Hur märks trafiksiffrorna på försäljningen?

– Det har gått bra hela året, men det är ju inte så att vi ser effekt över en natt. Det här är en fantastisk trafiksiffra med tanke på att vi är nästan mitt i sommaren.

VA:s mobilsajt är mer än dubbelt så stor som desktopsajten med drygt 165 000 unika webbläsare under vecka 31.

– Det allmänna användarbeteendet går mer och mer mot mobilen, samtidigt som mobiltrafiken ökar under sommaren då läsarna inte sitter på kontoret.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Veckans Affärer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.