Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Trafikrekord för SVT och SR

Publicerad: 20 december 2012, 05:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

Musikhjälpen i P3 lyfte public service-sajterna, enligt Kia-index.


Ämnen i artikeln:

Kia-index

Förra veckan pågick Musikhjälpen i P3, något som fick både sr.se och svt.se att öka i jämförelse med vecka 49.

Sr.se hade 1 314 579 unika webbläsare under vecka 50, vilket innebär en ökning med 24,1 procent. Svt.se besöktes av 2 439 128 unika webbläsare, som gav dem en ökning på 23,5 procent.

Även tradera.se, där Musikhjälpens auktioner hölls, ökade med 21,7 procent.

– Den gångna veckan gjorde flera webbplatser rejäla ökningar. Bäst gick det för sr.se med en ökning på dryga 24 procent – en effekt av framför allt Musikhjälpen, som gav webbplatsen all time high. Svt.se hade en närapå lika stor uppgång som förstås också var en effekt av Musikhjälpen, men även Lucia, Nobel och julkalendern. Även svt.se nådde all time high, kommenterar Tobias Eidem, ansvarig för Sveriges Annonsörers KIA-index.

En sajt som också ökade så här i juletid var prisjakt.se, som ökade med 6,8 procent.

Klart.se och sl.se ökade markant under vecka 49, men minskade under förra veckan. Klart.se minskar med 11,2 procent och sl.se med 28,1.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

Kia-index

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.