Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Trafikdrivande, relationsskapande och varumärkesbyggande – mediehusen om sitt sociala medier-arbete

Publicerad: 22 oktober 2021, 11:10

Trots att Facebook har tappat i betydelse och blivit mer svårjobbat är det den sociala medier-kanal som flest mediehus lyfter fram som viktig.

Öka räckvidd, skapa relationer till publiken samt bygga varumärke är några av målen med mediehusens sociala medier-arbete. Och även om betydelsen av Facebook minskat så vittnar majoriteten av de sju mediehus Dagens Media har talat med om att det ännu är den viktigaste kanalen.


Ämnen i artikeln:

TV4Sveriges RadioBauer Media GroupSydsvenskanSVTNorr Media ABBarometernTema: sociala medier

På kvällstidningarna pågår – som Dagens Media har rapporterat – ett intensivt och målmedvetet arbete med vilka strategier och metoder man ska ha på sociala medier. Ambitionen är att nå

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev