Digitalt
Trafikdrivande, relationsskapande och varumärkesbyggande – mediehusen om sitt sociala medier-arbete
Publicerad: 22 oktober 2021, 11:10
Trots att Facebook har tappat i betydelse och blivit mer svårjobbat är det den sociala medier-kanal som flest mediehus lyfter fram som viktig.
Öka räckvidd, skapa relationer till publiken samt bygga varumärke är några av målen med mediehusens sociala medier-arbete. Och även om betydelsen av Facebook minskat så vittnar majoriteten av de sju mediehus Dagens Media har talat med om att det ännu är den viktigaste kanalen.
Ämnen i artikeln:
Tema: sociala medierTV4Sveriges RadioBauer Media GroupSydsvenskanSVTNorr Media ABBarometernPå kvällstidningarna pågår – som Dagens Media har rapporterat – ett intensivt och målmedvetet arbete med vilka strategier och metoder man ska ha på sociala medier. Ambitionen är att nå
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.