Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Tradera lanserar ny nativesajt

Publicerad: 6 Maj 2015, 10:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:02

Bara en vecka efter lanseringen av Traderas nativesajt har de sett märkbar effekt och ökad trafik.


Ämnen i artikeln:

TraderaAftonbladet

Tradera är ett av många företag som valt att satsa på native advertising. Tillsammans med Aftonbladet lanserade de nyligen sin nativesajt som produceras av native-bolaget MiniMedia.

– Mycket bra samarbete, vi ser redan att artiklarna uppskattas och driver trafik, säger Marcus Almén, Brand Activation Manager på Tradera, i ett pressmeddelande.

Native advertising har blivit allt mer populärt och syftar till att integrera det värdefulla, redaktionella innehållet i en annons. Traderas mål med native-kampanjen är att hitta nya användare och nå ut till en bredare publik.

– Vi vill spegla Traderas innehåll på ett bra sätt och på så vis hitta nya användare i slutändan.

Förutom samarbetet med MiniMedia har Tradera många nya samarbeten på gång med bland annat YouTube-stjärnan Therese Lindgren, Make it last och Nyheter24.

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TraderaAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.