Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Tradedoubler: Stark ökning för julhandeln

Publicerad: 15 December 2011, 10:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:38

De första tio dagarna i december ökade försäljningen i Tradedoublers europeiska nätverk med 26 procent jämfört med ifjol.


Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Trots krisen för euron och den finansiella oron råder köpfest på nätet för många européer.

Försäljningen i det digitala marknadsföringsbolaget Tradedoublers europeiska nätverk – där 1900 annonsörer ingår – har under inledningen av december ökat markant.

Kategorierna elektronik och datorer ökar med 23 procent, varav smartphones och surfplattor står för den största ökningen.

– Med över 40 000 sålda enheter ser surfplattor ut att sälja bättre än smartphones i årets julhandel. Försäljningen av surfplattor är åtta gånger högre än vid denna tid förra året, säger Urban Gillström, vd för Tradedoubler, i ett pressmeddelande.

I Sverige ser Tradedoubler framförallt fyra stigande trender:

• Mode, främst för kvinnor. Många köper redan nu nyårsklänningar.

• Mindre prylar, exempelvis köksredskap under 500 kronor, inom heminredningsområdet. "Typiska julklappar", enligt Tradedoubler.

• Apple-produkter och "utvalda datorer" inom hemelektronik.

• Zlatan Ibrahimovics självbiografi ökar bokförsäljningen. Zlatan säljer mer än bland annat nobelpristagarnas böcker.

Tradedoublers totala nätverk består av 138 000 webbplatser och 1900 annonsörer.

Dagens Media har tidigare skrivit om julhandeln, och butikkedjornas marknadsföringssatsningar, i DM Plus

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev