Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Tradedoubler backar och stänger kontor

Det digitala marknadsföringsbolaget Tradedoublers helårsrapport visar att företaget minskat både sin nettoomsättning och sitt rörelseresultat från 2011 till 2012.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Februari 2013, 08:27
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:57

Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Från 2011 till 2012 minskade det digitala marknadsföringsbolaget Tradedoubler sitt rörelseresultat från 127 miljoner kronor till 0 kronor. Koncernens nettoomsättning minskade under samma period från 2,6 miljarder kronor till 2,3 miljarder kronor, vilket innebär en minskning på 13 procent.

I helårsrapporten meddelar bolagets nya vd och koncernchef Rob Wilson att man stänger Tradedoublers Moskvakontor och hanterar verksamheten från Polen.

”Den ryska marknaden för prestationsbaserad marknadsföring har inte utvecklats i den takt som vi förväntade oss, och kampanjverksamhet bedöms fortsätta att dominera marknaden under överskådlig tid.”

En ny operativ organisation med sex regionala enheter har också etablerats. Ansvaret för kunder på tre mindre marknader – Belgien, Irland och Österrike – har flyttats till förstärkta regionala kontor på tre nyckelmarknader ­­– Frankrike, Storbritannien och Tyskland – och de lokala kontoren har stängts, skriver vd:n.

”En gemensam nordisk organisation har skapats för att ge bättre service till våra kunder i regionen.” skriver Rob Wilson i rapporten.

Trots ett sämre år 2012 räknar Tradedoubler med att återgå till att växa i takt med marknaden under andra halvåret 2013, enligt rapporten.

Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.