Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Traackr lanseras i Sverige

Publicerad: 6 mars 2014, 11:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:45

Tillsammans med Svenskt Näringsliv och digitalbyrån Pronto laseras nu analysverktyget på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Pronto

Traackr är ett amerikanskt företag baserat i San Francisco. Deras verksamhet går ut på att hitta och identifiera digitala påverkare utifrån specifika ämnen och sökord.

Påverkare rankas utifrån räckvidd, resonans och relevans. Med hjälp av verktyget kan användare också se vilka artiklar och ämnen som de identifierade påverkarna engagerats mest av.

Nu stödjer analysverktyget även svenska sökningar. Samarbetet mellan Svenskt Näringsliv och Traackr är initierat av den digitala kommunikationsbyrån Pronto, som testat och anpassat tjänsten för den svenska marknaden.

Traackr ger oss och våra kunder en möjlighet att börja bygga upp nätverk av värdeskapande digitala relationer. Verktyget är ett perfekt komplement i strategiskt digitalt kommunikationsarbete, säger Erica Eliasson, produktionsledare på Pronto, i ett pressmeddelande.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Pronto

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.