Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Toyota väljer Klikki

Publicerad: 9 september 2010, 11:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

Klikki får uppdraget att sköta Toyotas sökmarknadsföring.


Klikki ska ta hand om Toyotas sökmotoroptimering och sökordsannonsering. Bilmärket har tidigare samarbetat med Outrider för sök.

– Vi är väldigt glada. Toyota är en stor och viktig kund och ett av de starkaste varumärkena i världen, säger Mattias Falkendal, vd för Klikki.

Toyota avser att satsa mer på sök framöver.

– Internet har blivit avgörande för bilbranschen eftersom nätet har en så viktig roll när folk gör research under bilköparprocessen, säger Mattias Falkendal.

Sökbolaget har på senare tid även inlett samarbeten med NCC, ABB, Allt för föräldrar och Lexington.

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev