Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Toyota först ut att ta över Expressen.se

Publicerad: 13 April 2012, 11:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:26

Toyota är första annonsör att köpa förstasidan på Expressen.se.


Ämnen i artikeln:

ExpressenBink

Bonniers säljbolag Bink öppnar nu upp för annonsörer att köpa förstasidan på Expressen.se.

Toyota är idag första annonsör att testa det nya formatet, som kostar 490 kronor per 1000 visningar.

– Vi har i Bink Tracking sett att annonsörerna får en betydligt bättre effekt med de större premiumformaten, som panoraman. Därför gör vi nu ett test med de här större impact-formaten, säger Evalotta Stenstrand, försäljningschef för Expressen.se.

När besökarna går in på Expressen.se möts de av en Toyota-annons. Sedan måste de klicka sig vidare för att komma till Expressen.se:s redaktionella förstasida.

Enligt Evalotta Stenstrand har annonsen tagits emot väl av Expressens läsare.

– Vi har en löpande dialog med redaktionen för att utvärdera nya annonsprodukter. Det är riktigt kul att komma med en ny produkt, säger hon.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ExpressenBink

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.