Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Topdog SEO-trimmar Sportamore

Publicerad: 11 Juli 2019, 11:47

Christian Rudolf, ägare och sökmotorkonsult, Topdog.

Foto: Janne Næss

Digitala byrån Topdog får förnyat förtroende att trimma sportnätbutiken Sportamores organiska söktrafik.


Ämnen i artikeln:

e-handel

Topdog har tidigare samarbetat med Sportamore, men nu utökas samarbetet till att täcka hela Skandinavien. 

– För en stor sajt som Sportamore är det viktigt med ett tekniskt kunnande. Dessutom behöver man som konsult en förståelse för hur man får det att fungera i kundens organisation på ett praktiskt plan, säger Christian Rudolf, Topdogs grundare, i en kommentar. 

För att beskriva komplexiteten på en större sajt, som Sportamores, gör Christian Rudolf en jämförelser. 

 – Att jämföra Sportamore med en ”vanlig” webbsida är som att jämföra en korvkiosk med Torslandaverken, säger han.

Han menar att det är lätt att gå vilse i jättefabriken och att det bästa sättet att hitta rätt är att använda sig av en bra karta. Översatt till SEO-arbete innebär det, enligt honom,  att ha tydliga processer för förändring av sajten i kombination med själva genomförandet. 

Christian Rudolf är dock noga med att poängtera att bra SEO inte bara är teknik, även content är viktigt. 

– Det är alltid bra content tillsammans med bra SEO som skapar magin. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

e-handel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev