Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Top Model störst i de sociala medierna

Top Model var förra veckans mest omdiskuterade program i de sociala medierna enligt Like.tv.

Dante Thomsen


Publicerad: 19 Mars 2013, 14:20
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:52

Ämnen i artikeln:

MTGLike.tv

Varje vecka genomför MTG och Like.tv sin mätning av tv-program i de sociala medierna i samarbete med Lissly.

Störst förra veckan blev enligt Like.tv "Top Model Sverige", som omnämndes hela 3005 gånger.

Detta under en vecka då det även var premiär för "Fångarna på fortet", "Mästarnas mästare" och "Kändishoppet".

– Veckans ämne fokuserade på det relativa engagemanget mellan program som vi mäter i antalet sociala inlägg per tusental tv-tittare. Syftet med detta mått är att få ett jämförbart värde mellan olika program för att visa hur bra kanalerna är på att aktivera sina tittare, säger Jacob Olsson, ansvarig för Like.tv, till dagensmedia.se.

I snitt gjordes det 16 sociala inlägg per tusen tv-tittare om "Top Model Sverige", vilket Jacob Olsson förklarar med att målgruppen är unga människor.

– De är aktiva på sociala medier och kombinerat med tävlingsmomenten i programmet engagerar det tittarna.

Totalt omnämndes tvåan "Gladiatorerna" 2617 gånger medan trea på listan, "Uppdrag granskning", nämndes 1868 gånger.

Ämnen i artikeln:

MTGLike.tv

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.