Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tiktok tecknar avtal med ljudbolag

Publicerad: 8 oktober 2021, 12:38

”Ljud är det universella språket på Tiktok”, säger Liv Sandberg, vd för global business solutions på Tiktok Norden.

Foto: Mark Schiefelbein/AP/TT

Tiktok ingår samarbete med Epidemic Sound och andra aktörer för att hjälpa varumärken med ljudstrategi.


Ämnen i artikeln:

Tiktok

Tiktok ingår partnerskap med sex olika ljudaktörer i syfte att göra det enklare för varumärken att utnyttja musik och ljud på plattformen. 

”Subscription sound” är ett abonnemang som annonsörer kan teckna för att få hjälp med unika ljudstrategier. Partnerskap har tecknats med Epidemic sound, Songtradr och Unitedmasters. 

Via ”Custom Sound” ska annonsörerna istället få hjälp med skräddarsydda låtar till kampanjer. Där har partnerskap slutits med Karm, Massive music och The Elements Music. 

– Ljud är det universella språket på Tiktok och för att skapa en relation till användaren är det viktigt att tala deras språk. Våra nya ljudpartners har stor erfarenhet av att hjälpa marknadsförare att utveckla strategier för Tiktok och erbjuder flexibla alternativ för alla typer av varumärken, säger Liv Sandberg, vd för global business solutions på Tiktok Norden, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tiktok

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.