Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tiktok släpper nya verktyg för bättre genomslag

Publicerad: 29 september 2021, 11:55

Nu finns ett verktyg som möjliggör för annonsörer att boka kampanjer med förutsägbar räckvidd och frekvens på Tiktok.

Foto: Kiichiro Sato

Tiktok vill hjälpa varumärken att få bättre genomslag på plattformen. Nu släpps bland annat en funktion som ska ge en förutsägbar räckvidd och frekvens.


Ämnen i artikeln:

Tiktok

Idag lanseras ”Tiktok World” globalt. Enligt ett pressmeddelande är det ”en uppsättning kreativa lösningar och verktyg som ska hjälpa varumärken oavsett storlek att få genomslag på Tiktok”.

En av de nya funktioner som släpps är ”Reach & Frequency”, som gör att annonsörer kan boka kampanjer i förväg med förutsägbar räckvidd och frekvens. Detta genom att systemet förutser hur många användare som kan nås inom en given budget, beroende på budget- eller visningsmål, målgruppsinriktning och frekvensinställning. 

”Reach & Frequency” innehåller också en mer avancerad kampanjrapportering i Tiktok Ads Manager, som gör att det går att följa hur annonserna presterar när de fortfarande visas på plattformen.

Enligt pressmeddelandet ger det en ”helt ny nivå av tydlighet, sinnesro och effektivitet för medieplanering på Tiktok”.

I ”Tiktok World” ingår även nya lösningar och verktyg inom Creative, Branding och Commerce, som syftar till att förbättra varumärkens närvaro på plattformen, hur de får kontakt med sina målgrupper och hur de upptäcks av användarna.

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tiktok

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.