Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tiktok släpper annonsfunktion för konvertering

Publicerad: 30 april 2021, 06:02

Foto: Pikist

Ny förstapartslösning ska driva konvertering på Tiktok.


Ämnen i artikeln:

Tiktok

Tiktok rullar ut en annonsfunktion med namnet ”lead generation”. Funktionen går ut på att göra det enkelt för användarna att fylla i ett formulär och ge deras information för att visa deras intresse för en särskild tjänst eller vara.

Den information som användarna redan delat med sig av till Tiktok kan dessutom fyllas i automatiskt i formuläret som annonsörerna sedan får ta del av. 

Syftet med annonsfunktionen är att ge annonsörer möjligheten att kunna skapa anpassade annonsmeddelanden till olika typer av kundsegment och på så sätt driva konvertering och utöka kundbasen. 

– Vi är så glada att presentera leadgenerering för företag globalt. Med leadgenerering kan vi stödja olika branscher, såsom utbildning, tjänster, automotive, finans och detaljhandel, i deras strävan att nå och interagera med sina kunder på ett smidigt sätt, säger Liv Sandberg, managing director, global business solutions, Tiktok Nordics, i ett pressmeddelande. 

Funktionen är en förstapartslösning som enligt Tiktok är förenligt med GDPR.

Bild på hur formuläret kan se ut.

Foto: Tiktok

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tiktok

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.