Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Tiktok och Reels – allt hetare kanaler för magasinsförlagen

Publicerad: 10 November 2020, 10:45

Kristofer Steneberg, chefredaktör för Café, och Sara Forssberg, B2B-chef på Aller Media, använder sociala medier för att driva trafik och i marknadsföringssyfte. Kristofer Steneberg ser stor potential i Tiktok, medan Aller Media främst tittar på Reels framåt.

Foto: Café och Aller Media

Det är viktigare än någonsin för förlag att driva trafik från och marknadsföra sig på sociala medier. Tiktok och Instagrams Reels pekas nu ut som allt hetare kanaler. Cafés chefredaktör Kristofer Steneberg och Aller Medias B2B-chef Sara Forssberg ger sin syn på utvecklingen.


Ämnen i artikeln:

CaféInstagramEgmontAller MediaTiktokKing

Stora marknadsandelar flyttar sedan två till tre år tillbaka allt mer från traditionella medier mot sociala kanaler. Det säger Kristofer Steneberg, chefredaktör för Café och King som ägs av svenska

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.