Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tiktok och Publicis ingår globalt samarbete – ska utveckla verktyg för nya shoppingbeteenden

Publicerad: 3 augusti 2021, 13:36

Tiktok och Publicis Groupe, där Emma Thorp är vd för den svenska verksamheten, inleder ett samarbete.

Foto: Abraham Engelmark

Tiktok och Publicis ingår ett globalt samarbete, skriver man i ett pressmeddelande. Genom samarbetet ska Publicis kunder kunna utnyttja de nya shoppingtrender som föds på plattformen.


Ämnen i artikeln:

TiktokPublicis

Genom samarbetet kommer Publicis Groupe ta del av insikter och strategiska lösningar för att kunna driva shopping på plattformen. Dessutom kommer Publicis kunder få testa Tiktoks nya annonslösningar.

– Tiktok-communityt förändrar hur vi upptäcker och konsumerar produkter. Vi på Publicis har en unik möjlighet att ge våra kunder förstahandstillgång till nya produkter, funktioner och insikter på plattformen. Commerce är ett viktigt fokus- och tillväxtområde för Publicis och vi ser fram emot att samarbeta närmare med Tiktok, säger Emma Thorp, vd för Publicis Groupe Sverige i pressmeddelandet.

LÄS OCKSÅ: Emma Thorp om karriären och nya rollen som vd för Publicis: ”Snällhet är en superkraft”

Alicia Price

Reporter

alicia.price@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TiktokPublicis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News