Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tiktok går om Youtube i USA och Storbritannien

Publicerad: 7 september 2021, 05:40

Foto: Kiichiro Sato/TT

En genomsnittlig användare spenderar mer tid på Tiktok än Youtube.


Ämnen i artikeln:

YoutubeTiktok

Siffror från analysfirman App Annie visar att den genomsnittliga spenderade tiden per användare är högre för Tiktok än för Youtube i både USA och Storbritannien. Det rapporterar bland annat BBC. 

Youtube ligger dock fortfarande i topp när det kommer till hur mycket tid som spenderas på plattformen överlag, alltså inte nedbrutet per användare, eftersom Youtube har många fler användare. 

Youtube har omkring 2 miljarder månatliga användare medan Tiktoks senaste publika siffra ligger på 700 miljoner i mitten av 2020. 

Värt att notera är att analysen endast inkluderar Android-telefoner. Den kinesiska marknaden är heller inte medräknad. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

YoutubeTiktok

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News