Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Tidning och Berghs-elever marknadsför modeveckan

Publicerad: 26 Januari 2009, 14:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:31

Rodeo får nytt förtroende med att producera Stockholm Fashion Weeks magasin. Samtidigt slår Moderådet ihop sina påsar med Berghs i projektet "Rookies coaching rookies".


Förra året beslutade sig Stockholms Fashion Weeks arrangörer för att samarbeta kring kommunikationen mot konsumenter och företag under samma flagg. I samarbete med Odd Projects tog Rodeo fram en tidning, Stockholm Fashion Week Magazine.

I år, då modeveckan i realiteten är två veckor, har Rodeo fått nytt förtroende.

- Vid sidan om vår sajt är tidningen vårt huvudmedium, vi vill ha större spridning och nå både branschen och allmänheten. Folk är mycket mer nyfikna på Fashion Week numera, och vill veta vad som händer under veckan, säger Helena Mellström, marknadschef på Moderådet.

Nytt för i år är att tidningen blir tvåspråkig, svenska och engelska, och att man dragit ned på utställarlistor och istället lyft in mer modejobb.

Tidningen trycks i 30.000 exemplar och distribueras via Rodeos kanaler och på de olika mässorna. Packningsgraden ligger runt 35 procent.

- Syftet är det samma som förra året, att lyfta fram de olika mässorna till konsumneter och förtag, säger Kalle Tollmar, vd på Odd Projects.

Samtidigt slår Moderådet sina påsar ihop med Berghs i projektet "Rookies coaching rookies". Ett 70-tal elever inom marknadskommunikation, pr, produktionsledare och grafisk design har involverats för att hjälpa 12 "moderookies" att utveckla sina varumärken.

Marknadskommunikatörerna tar fram en brief till sina design-kollegor som ansvarar för bilder. Resultaten ska synas på utomhustavlor runt om i Stockholm. Projektet sker i samarbete med Clear Channel.

- Alla som deltar i projektet är "rookies", unga personer som har potential att bli stora, säger Helena Mellström,.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.