Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Tidigare TV4-chefer till Media Path

Två före detta TV4-chefer går in som partners i auditbolaget Media Path.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Mars 2016, 13:14
Uppdaterad: 04 Mars 2016, 13:22

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Det är Carl Hemmingsson, tidigare biträdande försäljningsdirektör, och Johan Fernqvist, tidigare affärschef på TV4-gruppen, som båda nu alltså blir partners i auditbolaget Media Path Network.

Dagens Media kunde tidigare berätta att duon lämnade TV4-gruppen i somras, i samband med bolagets omorganisation av försäljningsavdelningen.

– Med Johan och Carl ombord så har ytterligare viktiga pusselbitar fallit på plats. Sverige och Skandinavien är fortsatt viktiga marknader som fortfarande har stor outnyttjad potential som vi inte vill tappa fokus på i Media Path Networks fortsatta globala expansion. Med deras gedigna bakgrund inom media och försäljning samt betydande nätverk i branschen, så är vi helt trygga med att vi nu har en mycket konkurrenskraftig besättning för den Svenska och Skandinaviska marknaden som är deras primära huvudfokus, säger Susanne Elias, vd och grundare av Media Path Network, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.