Tidigare Splay-chefen Edit Brunner till Loudly

2018-04-25 08:05  
"Efter Splay sökte jag aktivt efter ett bolag med kvinnor representerade på höga positioner, som har ett digitalt mod och ett hållbart sätt att arbeta som gör att man inte stressar ihjäl sig. På Loudly fick jag jackpot", säger Edit Brunner.

Splays tidigare Sverigechef blir Client Director på produktionsbolaget Loudly.

I januari förra året lämnade Splays dåvarande Sverigechef Edit Brunner sin roll. Närmast skulle hon vara föräldraledig, men hoppades på att därefter komma tillbaka till mediebranschen.

Nu står det klart att Edit Brunners nya uppdrag blir i en roll som Client Director på produktionsbolaget Loudly. Bolaget ska satsa mer på rörligt och utöka kundlistan. 

– Efter Splay sökte jag aktivt efter ett bolag med kvinnor representerade på höga positioner, som har ett digitalt mod och ett hållbart sätt att arbeta som gör att man inte stressar ihjäl sig. På Loudly fick jag jackpot. Jag är extremt taggad på att kavla upp de digitala ärmarna igen och hjälpa bolaget att utveckla erbjudandet och växa. Redan i nästa vecka går vi ut med en ny rekrytering, säger Edit Brunner i ett pressmeddelande.

Loudly jobbar idag med idé & produktion för alla typer av digitala annonslösningar, åt kunder som Coop, Visma, Plantagen och Apollo.

– Loudly har gjort en häftig resa det senaste året där vi lyckats attrahera såväl kunder som några av marknadens vassaste digitala kompetenser. Edit har ett naturligt driv, delar vår passion för digital kommunikation och tycker som jag att det både är spännande och tillfredställande att arbeta och utvecklas efter ständigt föränderliga förutsättningar, säger Karin Kraft, vd, i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt