Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Thomas Eriksson ny digitalchef för Egmont

Publicerad: 21 Mars 2017, 12:38
Uppdaterad: 21 Mars 2017, 12:43

Resan inom Egmont fortsätter för Thomas Eriksson. Nu blir han ny digitalchef.

Den digitala förlagsredaktören Thomas Eriksson får en ny roll inom företaget. Ska leda Egmonts "digitala satsning in i framtiden".


I början av 2015 rekryterades han av Schibsted, där han bland annat varit med och startat nyhetstjänsten Omni. Under sitt bälte hade Thomas Eriksson även fyra år som nyhetsredaktör på Aftonbladets onlinedesk.

Nu närmast kommer han från en tjänst som digital förlagsredaktör på Egmont. Den nya rollen, som digitalchef, innebär att Thomas Eriksson blir ansvarig för Egmont Publishings digitala btb-verksamhet – bestående av cirka 20 medarbetare med fokus på redaktion, annons och utveckling.

– Jag känner mig stolt och ödmjuk inför uppdraget att leda detta fantastiska gäng. Vi har kommit långt i vår digitala utveckling, men har samtidigt massor kvar att göra, kommenterar Thomas Eriksson i ett pressmeddelande det nya uppdraget.

Nyligen blev det känt att Thomas Eriksson även blir ordförande i Sveriges Tidskrifters nya arbetsgrupp, som ska ta fram branschens riktlinjer för native-annonsering.

Per Kjellander, vd på Egmont Publishing, säger i en kommentar att han är glad över att Thomas Eriksson "antagit utmaningen" att leda Egmonts digitala verksamhet. Sedan satsningen inleddes i slutet av 2014 uppges räckvidd och omsättning ha ökat för det digitala innehållet och annonsaffären.

– Han har under sin tid på Egmont bidragit med många positiva förändringar och jag är säker på att han är rätt person att ta vår digitala btb-satsning till nästa nivå, säger han.


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev