Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Thomas Baekdal: Finns det bara plats för en vinnare på framtidens mediemarknad?

Publicerad: 23 April 2020, 11:01

Vi ser en ”winner takes it all-effekt” på varje enskild marknad, men bilden är mer komplicerad än så, skriver Thomas Baekdal.

Är mediebranschen en winner-takes-all”-marknad? Ja, menar medieanalytikern Thomas Baekdal. Men tur då att det i dag finns fler undermarknader än någonsin.


Ämnen i artikeln:

YoutubeThomas BaekdalDagens Nyheter

I februari kommenterade Peter Wolodarski, chefredaktör och ansvarig utgivare för Dagens Nyheter, den egna tidningens resultat:

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.