Digitalt
The Guardian och Financial Times har valt ett svenskutvecklat adtech-verktyg – här är effekten det gett
Giganterna The Guardian och Financial Times har valt en svenskutvecklad adtechplattform för att beskriva cookiefria reklameffekter. För Dagens Media berättar tidningarnas annons- och digitalchefer om hur de använder verktyget.
Publicerad: 20 maj 2021, 09:42
Såväl The Guardian som Financial Times har valt en plattform från svenska Brand Metrics. Anders Lithner vd för nämnda adtechbolag, James Swan, digitaldirektör på The Guardian – och Enzo Diliberto, global insight director på Financial Times berättar om lösningen. Foto: The Guardian, Financial Times och Brand Metrics. Montage: Tom Fägrell
Med den svenska Brand Metrics-plattformen kan mediebolag mäta digitala annonskampanjers effekter. Verktyget ger rapporter och data kring varumärkeskännedom, attityder och köpintention efter kampanjer, enligt bolagets vd Anders Lithner.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.