Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

The Future is Now – Schibsteds nya paroll

Publicerad: 4 September 2014, 10:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Berntzon Bylund har tagit fram Schibsted Media Groups nya kommunikationsplattform.


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Schibsted Media Group och Berntzon Bylund har arbetat fram den kommunikationsplattformen. Första resultatet är en ny visuell profil, ny sajt och uppdaterad kommunikation. Relanseringen går under begrepppet "The Future is Now".

– Det här en del av ett långsiktigt arbete för att stärka och bli bättre på att kommunicera Schibsted som varumärkte och mötesplats, säger Lena K Samuelsson, kommunikationsdirektör i Schibsted Media Group, till Dagens Media.

– Tanken är att vi ska kunna inspirera, få människor att tänka till och lyfta våra egna inovativa bolag och människor. Vi vill ta hand om Schibsted som drivande kraft i den digitala transformationen som sker.

– Detta har landat i formuleringen, "The Future is Now", som visar framåtblicken. Ett kommunikationsbegrepp vi kan bygga runt.

Arbetet har bedrivits under ett år och involverat ett flertal personer ur Schibsteds organisation, samt både Hans Bylund och Joachim Berntzon.

En konkret förändring som nu syns externa är en omgörningen av bolagets huvusajt Schibsted.com, även de interna sajterna och kommunikationskanalerna görs om.

– Vi finns i 29 länder och då är det viktigt att han en gemensam kommunikation. Vi bygger kommunikationen utifrån våra egna medarbetare, vi har till exempel bara bilder på egna anställda i kommunikationen, säger Lena K Samuelsson.

Projektgrupp "The future is now"

Schibsted Media Group:

Uppdragsgivare: Lena K Samuelsson

Arbetsgrupp: Ane Bang Imsgard, Louise Vad, Helen Kierulf Svane, Anders Rikter och Fredrik Lindén

 

Berntzon Bylund:

Strateg/CD: Hans Bylund

Designer: Isa Svärd

Projektledare: Carin Larsson

Strateg: Joachim Berntzon

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev