Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Telia tar schlagern till mobilen

Publicerad: 3 Februari 2011, 09:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Sponsorn Telia åker på festivalturné med Nassim al Fakir och släpper en Melodifestival-app.


Ämnen i artikeln:

TeliaSpringtime

Appen Melo2011 släpps idag för Android och inom kort för Iphone.

Användarna får exklusivt material om och från deltävlingarna och kan även rösta direkt i mobilen.

– Appen är ett sätt att komma närmare kunderna och låta dem komma närmare festivalen. De får tillgång till material som ingen annan har, säger Bengt A Olsson, kommunikationschef på Telia.

Telia sponsrar Melodifestivalen för elfte året i rad. I år är temat ”dela upplevelsen”.

Operatören, som även bidrar med tjänsten som räknar tv-tittarnas röster, har anlitat Bolibompa-profilen Nassim Al Fakir som ”flygande festivalreporter”.

Han kommer intervjua artister och upphovsmakare, rapportera från deltävlingarna och hålla i festivalevenemang i lokala Telia-butiker, med deltagare från stadens startfält.

Materialet kommer att livestreamas i appen.

– Musik och underhållning är väldigt viktigt för Telia och Melodifestivalen är den största musikhändelsen i Sverige. Därför är det självklart att vi vill vara med, säger Bengt A Olsson.

Aktiveringen av sponsorskapet kring Melodifestivalen sker i samarbete med Springtime, S&B och Atomgruppen, som har gjort appen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TeliaSpringtime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.