Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag01.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Telenor: Publicisterna kan göra mycket för att förbättra för annonsörer

Publicerad: 29 Augusti 2019, 11:28

Inhousetrenden i kombination med ny teknik skapar bättre förutsättningar för displayannonsering.

Telenors Kendra Ibsen, Bannerflows Antonia Lindmark, Schibsteds Joakim Flodin och Alexander Lydecker på Bonnier News ger sin syn på vad som krävs för att de nordiska mediehusen ska kunna ta ett större grepp om displayannonseringen, som i år förväntas uppgå till nästan 9 miljarder kronor. ”Nu har kunskapen ökat parallellt med teknikutvecklingen, och man börjar på riktigt se potentialen i displayannonseringen”, säger Kendra Ibsen.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsTelenorIABSchibstedIRMdigitalt

Displayannonsen blev inte den digitala guldklimp som mediehusen först hoppades på. Men tekniken har utvecklats och en ny gryning ser ut att skymta för den tidvis utskällda annonskategorin.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.