Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Digitalt presenteras av:

Telenor: Publicisterna kan göra mycket för att förbättra för annonsörer

Publicerad: 29 Augusti 2019, 11:28

Inhousetrenden i kombination med ny teknik skapar bättre förutsättningar för displayannonsering.

Telenors Kendra Ibsen, Bannerflows Antonia Lindmark, Schibsteds Joakim Flodin och Alexander Lydecker på Bonnier News ger sin syn på vad som krävs för att de nordiska mediehusen ska kunna ta ett större grepp om displayannonseringen, som i år förväntas uppgå till nästan 9 miljarder kronor. ”Nu har kunskapen ökat parallellt med teknikutvecklingen, och man börjar på riktigt se potentialen i displayannonseringen”, säger Kendra Ibsen.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsTelenorIABSchibstedIRMdigitalt

Displayannonsen blev inte den digitala guldklimp som mediehusen först hoppades på. Men tekniken har utvecklats och en ny gryning ser ut att skymta för den tidvis utskällda annonskategorin.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev