Digitalt
Teads går in i Norden – plockar chefer från Spotify
Publicerad: 11 april 2022, 11:20
David Bornhammar och Thomas Stensrud ska leda Teads i Norden.
Reklamplattformen Teads tar klivet in på den nordiska marknaden. Två tidigare Spotify-chefer ska leda lanseringen.
Ämnen i artikeln:
SpotifyTeads är en plattform för distribution av digital reklam genom en end to end-lösning. Enligt bolagets utsago är den globala räckvidden 1,9 miljarder människor. Teads vision är enligt ett pressmeddelande att ”erbjuda ett hållbart reklamekosystem som respektfullt kopplar ihop varumärken och konsumenter, samtidigt som publicisterna kan hitta nya intäktsströmmar”.
David Bornhammar får på Teads titeln business development director nordics, medan Thomas Stensrud utses till sales director Norge. Båda har tidigare jobbat på Spotify.
– Vi hoppas nu att Norden ska komma ikapp övriga Europa vad gäller formaten outstream video och mobilannonseringslösningar, säger David Bornhammar, i pressmeddelandet.
Thomas Stensrud fyller i:
– Vi var tidigt ute med en cookiefri lösning och samlar över 100 miljarder datapunkter per dag i redaktionellt premiuminnehåll hos över 3 000 publicister på den globala marknaden. Det gör att vi har djup förståelse för vad personer läser och är intresserade av.