Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Tasteline breddar med matleveranser

Publicerad: 9 september 2010, 06:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

Schibstedsajten Tasteline lanserar Tastelines matkasse – en prenumerationstjänst där kunderna får råvaror och recept levererade direkt hem till dörren.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

De senaste åren har flera liknande tjänster lanserats på marknaden, bland annat Middagsfrid, Ekolådan och Linas Matkasse.

– Det är en populär tjänst och jag tror att det kommer att dyka upp ännu fler aktörer. Liksom man har sin favoritaffär så tror jag att man kommer att testa flera och sedan välja sin favorit, säger Mari Bergman, som är ansvarig för provlagningen, recepten och inköpen på Tasteline.

Vad skiljer Tastelines matkasse från de andra?

– Framför allt har vi en bred och lång erfarenhet av recept och kring vad som är populärt.

Varannan vecka levereras råvaror och recept för fem middagar. Huvudmålgrupp för tjänsten är barnfamiljer.

– Men vi tänker oss även parhushåll där man kanske tar med sig lunchlåda till jobbet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev