Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Talentums knep för digitala pengar

Publicerad: 27 Augusti 2009, 03:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Företag som betalar för att få sitt material på Talentums sajt är mediahusets nya sätt att tjäna pengar på webben.


I mitten av september lanserar Talentum whitepapers och webcast på Nyteknik.se. Sedan tidigare har IDG liknande tjänster på sina webbplatser.

– Vi har den senaste tiden fått en del förfrågningar, framför allt från utländska företag om den här typen av tjänster. Vi vet att IDG har liknande tjänster sedan tidigare och har nog sneglat lite på dem, säger Mikael Bergh, marknadsdirektör för digitala affärer hos Talentum.

Tanken är att låta företag, som till exempel ABB, Microsoft eller IBM, att presentera rapporter och liknande på Talentums sajter. Företagen får betala för att Talentum publicerar materialet och för varje lead som det genererar.

– För besökarna är det givetvis gratis förutom att de måste lämna i från sig sina kontaktuppgifter, säger Mikael Bergh.

Under mitten av september ska tjänsterna lanseras. De ska säljas in både internet och med hjälp av telemarketing.

– I ett första skede ser vi cirka 50-60 potentiella kunder att bearbeta.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.