Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Tailsweep och Nepa lanserar "Bloggpanelen"

Tailsweep och Nepa lanserar "Bloggpanelen" som ska ta reda på vad läsare egentligen tycker om bloggar. "Det känns både naturligt och logiskt att fråga användarna själva vad de anser", säger Öjje Holt, vd på Tailsweep.


Publicerad 2016-10-20 05:00
Uppdaterad 2016-10-19 14:01

Ämnen i artikeln:

Nepa

Dela artikeln:

Influencer-företaget Tailsweep och undersökningsföretaget Nepa lanserar "Bloggpanelen".

Tillsammans ska de försöka sätta fingret på vad läsare tycker om bloggar.

Genom Bloggpanelen kan deltagarna som medverkar i studierna bland annat tycka till om bloggar, varumärken, annonsörer och innehållsleverantörer.

– Tailsweep är pionjärer på bloggmarknaden och Bloggpanelen är ett viktigt steg för att fortsätta driva utvecklingen av marknaden för influencers. Det känns både naturligt och logiskt att fråga användarna själva vad de anser. Vi på Tailsweep ska vara det stabila och långsiktiga alternativet för både influencers och annonsörer, säger Öjje Holt, vd på Tailsweep i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Bloggpanelen blir ytterligare ett verktyg som gör oss mer relevanta för alla parter och som höjer kvalitén på marknaden som helhet. Det kommer att ge oss bättre statistik, mer insikter och en mer verklighetsförankrad kampanjuppföljning avseende bloggen som medieformat, säger Öjje Holt, vd på Tailsweep i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.