Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Tailsweep lanserar annonspaket för sociala medier

Publicerad: 23 September 2009, 08:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Tailsweep lanserar tre annonspaket för annonsörer som vill nå sina målgrupper i sociala medier.


Lanseringen görs i samarbete med ett flertal större sajter, som Devote, Bubbleroom, Bloggfamiljen, Nyheter24 och Radar Magazine.

Två paket anpassas för de annonsörer som riktar sig mot konsumenter: "Tailsweep Henne", som enligt Tailsweep når runt 1,6 miljoner kvinnor per vecka, och "Tailsweep Honom”, med en räckvidd på 1,4 miljoner män per vecka. Båda paketen riktar sig mot målgruppen 16-39 år.

B2b-paketet ”Tailsweep Professional har en räckvidd på ca 270 000 läsare per vecka.

– Vi har sett ett ökat behov från rikstäckande annonsörer av att nå kvinnor och män inom den sociala mediesfären med en hög räckvidd och med en enkelhet som de är vana vid från traditionella medier. Även företagsorienterade läsare är en eftersökt målgrupp, då majoriteten bloggar når en mer konsumentinriktad publik, säger Joachim Lerulf, vd på Tailsweep, i ett pressmeddelande.

Paketen visar, enligt Tailsweep, att även sociala medier kan fungera som en räckviddskanal. Joachim Leruf igen:

– De kan vara ett kompletterande alternativ till de nischade kampanjerna.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.