Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Svt.se faller efter avslutad schlageryra

Publicerad: 21 Mars 2012, 13:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

SVT tappar mest trafik av alla sajter på Kia-index topp 20 efter att schlagercirkusen gått i mål, för den här gången.


Ämnen i artikeln:

Kia-indexMelodifestivalenSVT

Under vecka 11 tappade SVT 18 procent av sin trafik, mest av alla om man ser till de 20 största sajterna på Kia-index. Svt.se besöktes totalt under veckan av 1,7miljoner unika webbläsare.

– Att Melodifestivalen avgjordes helgen innan denna vecka, tillsammans med en relativt händelsefattig nyhetsvecka, gav en nedåtgående trend på topp 20. Svt.se var den stora förloraren och är med en nedgång på 17,8 procent ungefär på samma nivå som veckan för Melodifestivalens första deltävling, säger Tobias Eidem, ansvarig för Sveriges Annonsörers Kia-index.

Ett fåtal sajter gick mot strömmen, däribland Blocket.se som fått extra profilering genom Kanal 5:s nya program ”Allt till Salu” som handlar om folk som köper och säljer på just Blocket.se.

Största ökningen under vecka 11 hade svd.se, men ökningen ligger på måttliga 3,3 procent, vilket bidrar till att höja den totala trafiken till 1,2 miljoner unika webbläsare.

Henrik Widell


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev