Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Sveriges Annonsörer spelar in dokusåpa

Publicerad: 20 Maj 2010, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Sveriges Annonsörer vill lyfta insikten om rörlig bild och gör det med en egeninspelad dokusåpa med influenser av The Office.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerAnders Ericson

När Dagensmedia.se konfronterar Sveriges Annonsörers vd, Anders Ericson, med uppgifterna om dokusåpan skrattar han:

– Va? Var har du hört det?

Det är ett rykte som går.

– Ett rykte, det är för härligt men visst, det är något vi håller på med. Det är en svensk humoristisk travesti på The Office, de kommer bli jättekul, näst intill sjukt.

Serien ska visas i ett flertal avsnitt efter sommaren på Sveriges Annonsörers sajt och på Youtube. Inspelningar har pågått i flera månader, dock inte på heltid, och blev klara i går.

– Men nu återstår klippning och det är ju ett rätt stort jobb i sig bara det. Ambitionen är att släppa lite teaser innan sommaren för att sedan rulla ut premiäravsnittet efter sommaren. Sedan ska det ju marknadsföras också.

Vad är syftet med filmerna?

– Dels vill vi att våra kära medlemmar ska kunna lära känna oss på Sveriges Annonsörer lite bättre, men vi vill också visa hur lätt den nya tekniken möjliggör rörlig bild och entusiasmera andra företag.

Så vad heter serien?

– Kan tyvärr inte berätta det, inte än.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.