Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Sveriges Annonsörer släpper ny branschstandard för medieköp

Publicerad: 9 december 2021, 11:34

Bild 1/2  Det centrala verktyget i den nya standarden går under namnet ”The advertising value chain”.

Foto: Sveriges Annonsörer

Som del i det globala Cross media measurement-initiativet släpper Sveriges Annonsörer en ny branschstandard för att öka transparensen i medieköpen. ”Framför allt handlar det här om att man ska kunna få ordning och reda på sina annonsleveranser”, säger Peter Mackhé, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerPeter Mackhé

En av branschens största utmaningar har länge varit att kunna jämföra olika medieköp med varandra och det har under flera år efterfrågats en gemensam standard för att bättre kunna navigera

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.