Digitalt
Sveriges Annonsörer släpper ny branschstandard för medieköp
Publicerad: 9 december 2021, 11:34
Bild 1/2 Det centrala verktyget i den nya standarden går under namnet ”The advertising value chain”.
Foto: Sveriges Annonsörer
Som del i det globala Cross media measurement-initiativet släpper Sveriges Annonsörer en ny branschstandard för att öka transparensen i medieköpen. ”Framför allt handlar det här om att man ska kunna få ordning och reda på sina annonsleveranser”, säger Peter Mackhé, till Dagens Media.
En av branschens största utmaningar har länge varit att kunna jämföra olika medieköp med varandra och det har under flera år efterfrågats en gemensam standard för att bättre kunna navigera
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.