Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Sveriges Annonsörer förstärker digitalrådgivningen

Publicerad: 29 September 2015, 06:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

Malin Johansson blir ny digital rådgivare på Sveriges Annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

För drygt ett år sedan anställde Sveriges Annonsörer onlinestrategen Rufus Lidman i syfte att erbjuda medlemmarna digital rådgivning. Nu anställer branschorganisationen ytterligare en digital rådgivare, eftersom efterfrågan på tjänsterna har varit så stor.

Malin Johansson, som tidigare jobbat med pr, blir Sveriges Annonsörers expert på övergripande digitala strategier samt e-mailmarketing och sociala medier.

– Det känns jättespännande. Det känns otroligt roligt att få kunna bidra till ökade effekter och ökade resultat för annonsörerna, säger hon till Dagens Media.

Varför tror du att efterfrågan på digital rådgivning är så stor?

– Det beror nog på att det digitala har exploderat den senaste tiden. Det har annonsörerna uppmärksammat och fler vill satsa digitalt, men det finns en stor okunskap och otrygghet kring det. Därför vänder de sig till oss för att få extra rådgivning, öka kunskapen och maximera avkastningen på investeringarna.

Nyligen gick IRM ut och meddelade att de höjer prognosen för medieinvesteringar i digitala medier, vilka väntas nå en omsättning på 14 miljarder kronor nästa år.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.