Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Sverigepremiär för Deals

Publicerad: 12 Maj 2011, 07:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

I dag lanserar Facebooks erbjudandetjänst Check-in Deals i Sverige. Men än så länge är bara tre annonsörer med.


Ämnen i artikeln:

FacebookMcDonalds

Lanseringen sker i samarbete med tre utvalda annonsörer. Först ut är McDonalds, Statoil och Stadium som släpper sina första Deals-erbjudanden i dag, till kunder som checkar in med Facebook Places.

Gemensamt för dem är att de sedan tidigare använder Facebook i sin marknadsföring, ett villkor från Facebooks sida.

– Ska man jobba med Deals är det bra att redan ha en närvaro Facebook och ha en förståelse för produkten. Annars kan man inte utnyttja den fullt ut, har Nordenchefen Martin Ingemansson tidigare sagt till dagensmedia.se.

Så småningom ska tjänsten rullas ut brett över hela landet, skriver Facebook i ett pressmeddelande.

McDonalds erbjuder en milkshake till alla som köper en utvald meny medan Stadium ger 20 procent på alla skor till dem som checkar in.

- Väldigt många av våra gäster använder Facebook i mobilen, och detta är ett helt nytt sätt för oss att nå dem, och att kunna förse dem med erbjudanden precis när och där de letar efter någonstans att äta. Det är helt enkelt ytterligare ett sätt att uppgradera gästupplevelsen, säger Kajsa Dahlberg, ansvarig för digital kommunikation på McDonald’s, i pressmeddelandet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

FacebookMcDonalds

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.