Sverige kan inte få nog av "Swedish Fika"

2017-12-06 12:13  
Företag som spenderar miljarder i annonser bara på den amerikanska marknaden bryter med Youtube.

Nu har listan på de mest sedda klippen på Youtube i Sverige släppts – och svenskarna lockas av fikahyllningar, covers och parodier.

Den årliga listan med svenskarnas youtube-vanor har släppts och vittnar om en extra faiblesse för klipp om musik och parodier.

Det mest sedda klippet i Sverige är Go Royals "Swedish Fika", som setts över tre miljoner gånger och fått både global och viral spridning.

Utöver Go Royals stissiga och svensgelska fikasång toppar en parodi på Medlodifestivalens andra chansen, och även en akustisk version av låten "Despacito".

Den mest sedda musikvideon på Youtube i Sverige är Luis Fonsis "Despacito". På andra plats hamnar Ed Sheerans "Shape of You" och tredjeplatsen går till Joakim Lundell och Arrhults låt "All I Need".

Topp tio bland de mest sedda klippen och musikvideorna listas nedanför: 

Alex Hartelius

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt