Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Svenskt casinospel på Facebook

Publicerad: 17 december 2012, 13:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

United Media blir den första svenska aktören att erbjuda casinospel i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Spelet som United Media lanserar på Facebook bygger på digitala slotmaskiner med sociala funktioner där deltagarna kan interagera med varandra.

– Det är särskilt roligt eftersom vi ser att marknaden i sociala medier precis har vaknat och vi är väldigt nyfikna på vad den för med sig. Därför var det också viktigt för oss att agera snabbare än våra konkurrenter, säger Nina Wahlberg, vd på United Media, i ett pressmeddelande.

United Media skrev inför lanseringen ett avtal med Nyxx Gaming Group, ett företag som gör spel tillgängligt för både den svenska publiken såväl som den internationella som är närvarande på Facebook.

Nyxx Gaming Group uppskattar att marknaden för "play for fun games" på Facebook vid slutet av 2015 kommer att omsätta fem miljarder dollar.

I dag spelar 53 procent av medlemmarna på Facebook någon form av socialt spel.

– Efter förvärvet av caliberbingo.com kommer vi att ha, som fristående bingobolag, Sveriges största kundbas om drygt 600 000 spelare och genom att vara först på Facebook åstadkommer United Media en enorm potential för företagets utveckling, säger Nina Wahlberg.

Lanseringen av casinospelet kommer att ske i början av nästa år.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.