Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Svenska företagen kreatörer ”skulle dö” för att jobba på

Publicerad: 28 Oktober 2016, 13:22
Uppdaterad: 31 Oktober 2016, 08:31

Spotify och Snask placerar sig på topp 50-listan över de mest populära arbetsgivarna.


Ämnen i artikeln:

Spotify

I en årlig internationell lista över 50 företag som frilansansande kreatörer skulle ”dö för att få jobba heltid på” tar två svenska bolag plats.

Det är Working not working, en nätverkssajt som sammanför kreatörer och arbetsgivare världen över, som för tredje året på rad frågat sina medlemmar vilken arbetsgivare de helst skulle ge upp sin frihet för. Många av listans namn återkommer varje år. Bland dem Google, Apple, Airbnb, Disney, Droga5, Nike och Pentagram.

Nykomlingar i år är bland annat Snapchat och DDB, men även svenska Spotify och Snask.

Trenden att vilja jobba med tech, media och publicister, håller i sig, enligt Working not Workings grundare Justin Gignac. Företag som media har rapporterat mycket om, har också ökat i popularitet. Spotify och Snapchat är exempel på det. 

Här är hela topp 50-listan:

2x472andSunny*adam&eveDDBAdult SwimAirbnb*Anomaly*Apple*AutomatticBarton F. Graf 9000*BBDO*Blizzard EntertainmentBuckBureau Mirko BorscheDeutsch*DisneyDroga5*Facebook*Giant AntGoogle*Google Creative Lab*Headspace*IDEOInstrument*Mother*NASA

National GeographicNetflixThe New York Times*NikePartners & Spade*PatagoniaPenguin PublishingPentagram*PixarProject ProjectsR/GA*Red BullSagmeister & WalshSnapchatSnaskSpaceXSpotifyStinkdigital*Stranger & StrangerTeslaVICEWatson Design GroupWieden+Kennedy*Wolff OlinsWork & Co

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev