Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Svenska Facebookchefen: ”Bojkott inte rätt väg”

Publicerad: 2 Juli 2020, 09:18

Från vänster: Sam Rihani, Hanna Riberdahl och Ali Tajbakhsh. ”Man får alltid mer uppmärksamhet om pengar är med i spelet, och varje aktör måste själv bilda sig en uppfattning om vilka som är rätt partners och inte”, säger Omnicom-vd:n Ali Tajbakhsh om Facebook-bojkotten.

Foto: Janne Næss

Facebooks Sam Rihani tror inte på bojkott för att hitta balans mellan yttrandefrihet och trygghet på plattformen. Sociala mediers ansvar blir samtidigt en allt hetare fråga för Sveriges Annonsörers medlemmar: ”Riktlinjer för medieköp som har samhällspåverkan kommer bli vanligare”, säger vd Hanna Riberdahl.


Ämnen i artikeln:

Sam RihaniOmnicom Media GroupFacebookSveriges Annonsörer

Listan över annonsörer som bojkottar Facebook har de senaste veckorna vuxit till runt 300. Bland de protesterande bolagen finns världens tyngsta medieinvesterare – Coca-cola, Ford, Starbucks, Adidas och Unilever. 

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.