Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Svensk produktionsbyrå bäst i världen

Publicerad: 6 December 2010, 09:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

B-Reel har utsetts till världens bästa digitala produktionsbolag av amerikansk branschpress.


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Det är amerikanska Creativity som hyllar svenska B-Reel.

”2010 började B-Reel stå för sig själva, och fastställde sin status som en framstående digital spelare, med några av årets mest omtalade, gränsöverskridande och banbrytande produktioner”, skriver Creativity om byrån.

B-Reel grundades i Stockholm 1999 av Anders Wahlquist, Petter Westlund och Pelle Nilsson och har nu kontor även i New York, London och Los Angeles.

Förra året startade byrån även reklamfilmsföretaget B-Reel Films.

Under året har B-Reel gjort uppmärksammade kampanjer för Mitsubishi och Rädda Barnen och den Google Maps-baserade musikvideon till Arcade Fires ”The Wilderness Downtown” för webbläsaren Chrome. Byrån belönades med fem priser vid Cannes Lions i somras.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.