Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

SvD totalrenoverar sajten

Publicerad: 6 Maj 2015, 12:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:02

Nya annonslösningar, tydligare premiumfunktioner och personligare stil är några av ingredienserna på SvD:s nya sajt.


Ämnen i artikeln:

SvD

I slutet av maj lanserar SvD den nya sajten som ska göra det lättare för läsare att följa utvalda ämnen och sina favoritskribenter.

– Det kommer att finnas större möjligheter att kunna hitta det man själv är intresserad av på sajten. Sedan kommer det självklart finnas samma nyhetstempo som tidigare och de delar som alltid har funnits på SvD kommer att förstärkas, säger Gunilla Asker, vd på SvD till Dagens Media och fortsätter:

– En viktig sak vi har sett i kundundersökningar är att man vill ha det såhär. Är du väldigt intresserad av ett visst ämne vill du kunna ha en möjlighet att följa alla nyheter som rör det ämnet.

Den nya sajten är fullt responsiv och ska också kunna erbjuda fler annonslösningar än tidigare. I grunden ligger bytet till Schibsted Media Platform, ett utvecklat publiceringsverktyg som är helt anpassat efter digital journalistik.

– Vi har varit ute bland annonsörerna och visat upp vår prototyp och vi har fått en väldigt positiv respons. Vi har även utvecklat nya annonslösningar tillsammans med annonsörerna och tagit in mycket kunskap från dem, säger Gunilla Askers och fortsätter:

– Sajten kommer att bli renare och kännas luftigare än vad den gör i dag. Tack vare den här avancerade tekniken kan vi paketera journalistiken så att den blir ännu mera tillgänglig både för läsare och annonsörer.

Man kan redan i dag vara inloggad på SvD:s sajt, men enligt Gunilla Askers kommer den nya sidan att erbjuda fler funktioner för de inloggade.

– Det ska bli lättare att komma åt den digitala tidningen och finnas mycket premiumläsning för prenumeranter. Vi vill driva nya läsare men också ge gamla läsare en bra anledning att stanna kvar, säger hon.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SvD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.