Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

SvD tar betalt av annonsörer efter fem sekunder

Publicerad: 28 September 2015, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

UPPDATERAD. SvD lanserar nytt annonsformat i mobilen – tar betalt först efter fem sekunder.


Ämnen i artikeln:

IUMSvD

Svenska Dagbladet har tidigare testat en tidsrelaterad betalmodell för annonsering på desktopsajten. Nu lanserar tidningen ett nytt sätt att ta betalt för rörligt innehåll i mobilen. Det innebär att SvD tar betalt av annonsören först när fem sekunder av innehållet visats.

– Vi vill hela tiden leverera kvalitet i det vi säljer. Att kunna leverera bevis på att läsarna har sett något i fem sekunder är såklart positivt för reklameffekten. Sedan är det roligt att testa nya grejer, säger Peter Oskarsson, affärsområdeschef på SvD Annons, till Dagens Media.

Först ut att testa "femsekunderserbjudandet" är företaget Media, som står bakom munsköljprodukten SB12, tillsammans med mediebyrån IUM.

– Vår köpta annonsering blir mer relevant när vi fångar de konsumenter som visat ett intresse för våra produkter. SvD erbjuder ett spännande annonsformat, där vi bara betalar för de som faktiskt har sett vårt material, säger Marie Modig, marknadschef på Meda/SB12, i ett pressmeddelande.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IUMSvD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.