Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

SvD lanserar nya native-formatet "Branded Story"

Publicerad: 5 November 2015, 09:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Svd Annons nya long read-format "Branded Story"ska skapa långlivad känsla för varumärket.


Ämnen i artikeln:

SvD

SvD Annons lanserar nu ett long read-format, vilket blir första gången den typen av annonsformat används kommersiellt i medie-Sverige.

Tanken med native-formatet Branded Story är att ta ett djupare grepp om till exempel ett företags historia eller en särskild händelse. SvD ska på så vis kunna integrera video, grafik, bilder och text i kreativ native-miljö, där läsare ska kunna ägna lång tid åt en berättelse.

Grundtanken är att skapa en läsupplevels och långlivad känsla för varumärket.

Först ut i SvD:s Branded Story-satsning är norska Norrøna, som tillverkar kläder och utrustning för friluftsliv.

– Det känns väldigt kul att ett företag som Norrøna vågar ta det här klivet med oss. Det är en drömkund för pilotprojektet, som verkligen har en historia värd att berätta om, säger Robin Nilsson, kommersiell redaktör på SvD, i ett pressmeddelande.

Norrønas marknadsdirektör Martin Lien ser intressanta möjligheter med long read-formatet.

– Vi tyckte att detta var ett spännande annonsformat som på ett nytt och engagerande sätt får fram delar av den historik som ligger bakom vårt varumärke och produkter. Att få möjligheten att vara först ut är alltid kul, säger Martin Lien i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SvD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.