Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Svårt att hitta kompetens kring Amazon Advertising

Publicerad: 4 December 2018, 10:02
Uppdaterad: 4 December 2018, 10:07

Foto: Flickr

Annonsörer och byråer som Digiday har pratat med uppger att de har svårt att hitta medarbetare som har kompetens kring Amazon Advertising.


Ämnen i artikeln:

AmazonFacebookGoogle

Amazons svenska etablering har varit en av branschens hetaste frågor under året. E-handelsjätten har stöpt om hur handeln fungerar på många andra marknader i världen, och förväntas ha samma effekt på den svenska marknaden.  

Nu uppger annonsörer och byråer till Digiday att de har svårt att hänga med Amazons snabba annonstillväxt. 

Det innebär bland annat att man har svårt att hitta medarbetare som har kompetens kring Amazon Advertising, där Amazon tidigare under hösten samlade alla sina annonserbjudanden. 

Enligt chefer intervjuade av Digiday hos bland annat Pepsi och Mindshare UK, har många medarbetare kunskap om sök- och den programmatiska sidan av Amazons plattform, men få av dessa medarbetare är dedikerade till Amazon på det sätt som man har medarbetare som är specialiserade på Facebook eller Google.

Den stora efterfrågan på kompetens kring Amazon Advertising har resulterat i att annonsörer och byråer tävlar om samma lilla utbud av talanger. 

I Dagens Media Insikt vecka 49, som skickas ut under tisdagen, berättar vi hur du lyckas med Amazon Advertising. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AmazonFacebookGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.