Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Svårt att hitta kompetens kring Amazon Advertising

Foto: Flickr

Annonsörer och byråer som Digiday har pratat med uppger att de har svårt att hitta medarbetare som har kompetens kring Amazon Advertising.


Publicerad 2018-12-04 10:02

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:

Amazons svenska etablering har varit en av branschens hetaste frågor under året. E-handelsjätten har stöpt om hur handeln fungerar på många andra marknader i världen, och förväntas ha samma effekt på den svenska marknaden.  

Nu uppger annonsörer och byråer till Digiday att de har svårt att hänga med Amazons snabba annonstillväxt. 

Det innebär bland annat att man har svårt att hitta medarbetare som har kompetens kring Amazon Advertising, där Amazon tidigare under hösten samlade alla sina annonserbjudanden. 

Enligt chefer intervjuade av Digiday hos bland annat Pepsi och Mindshare UK, har många medarbetare kunskap om sök- och den programmatiska sidan av Amazons plattform, men få av dessa medarbetare är dedikerade till Amazon på det sätt som man har medarbetare som är specialiserade på Facebook eller Google.

Den stora efterfrågan på kompetens kring Amazon Advertising har resulterat i att annonsörer och byråer tävlar om samma lilla utbud av talanger. 

I Dagens Media Insikt vecka 49, som skickas ut under tisdagen, berättar vi hur du lyckas med Amazon Advertising. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.