Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Sväng dina lurviga i Nikes nya kampanj

Publicerad: 4 November 2010, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

David och Goliat gör gemensam sak när skojätten hyllar den nordiska DJ-kulturen.


Ämnen i artikeln:

NikeFacebook

Det är bland annat tillsammans med det lilla skivbolaget Discobelle som Nike ska sprida det svenska musikundret på Facebook.

Tanken är att olika samarbetspartners ska lägga upp en ny lista med musik varje månad på Nike Sportswear Swedens Facebook-sida.

Det hela är sammankopplat på sajten Letsmix.com.

– Vi ville lyfta upp svenska lovande musiker och göra det på ett tillgängligt och roligt sätt. Det var så det började, säger Jeanette Francke, pr-ansvarig på Nike.

Framför allt är det alltså house som ska spelas, men Jeanette Francke utesluter inte att andra musikgenrer och utländska artister blir aktuella om kampanjen får ett bra genomslag.

Kampanjen är utvecklad inhouse i samarbete med Nikes pr-byrå AWB.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

NikeFacebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.