Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Studie: Svartlistning vanligast för brand safety

Publicerad: 21 Januari 2020, 07:21

Foto: Dkosig/Getty Images

Att svartlista sajter är det vanligaste knepet för att skapa en säker annonsmiljö, det visar nya studie från IAB Europa.


Ämnen i artikeln:

IAB

För att förbättra arbetet med brand safety har IAB Europa tagit fram en rapport som lyfter de initiativ som marknadsförare har tagit fram för att säkra en brand safety-miljö. 

Svart- eller vitlistning är den absolut vanligaste metoden för att komma åt problemet, där 93,8 procent respektive 87,8 procent använder det tillvägagångssättet, skriver The Drum

91 procent använder sig av keyword targeting och 83,9 procent tar hjälp av en verifikationspartner. 

Brand safety är något som har hamnat högt upp på marknadsförares agenda, visar studien, då 77 procent beskriver det som sin topprioritering. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IAB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.